Je udržitelná móda udržitelná?

Kam mizí neprodané oblečení? Na charitu? Použije se na něco vůbec?


Tak já vás nebudu hned ze startu natahovat, ale tuto knihu - ANO, PROSÍM! Opravdu doporučuji, aby si každý přečetl jako povinnou literaturu. Vážně. Nekecám! Prostě toto musíte přečíst ... 
¨
Autorem knihy je mladá Veronika Blabla, maminka, autorka, nadaná ženská, která se zabývá tématem udržitelnosti v módě a světem kolem oblečení. Prolistujte si její web. Najdete zde plno inspirativních článků, rad a tipů, co se vlastně děje v tomto odvětví.

Ale teď zpět ke knize ... 

Knihu jsem si pořídila po masivní inzerci na sociální síti Instagram. Prostě, kdo tuto knihu nečetl, jako by nebyl ... nesnáším tyto masové reklamy a dlouho jsem odolávala. Ale! Kniha je na mé oblíbené téma, tak jsem si řekla, že si ji koupím ... ale z druhé ruky. Jak jinak. 
Ve výběru a koupi knih mi velmi pomáhá Databáze knih  a tak kde jinde jsem si mohla "Příběh skříně" koupit, než zde. Sehnala jsem ji od milé slečny, která mi nechala knihu za cca 220,- Kč i s poštovným. Nadšeně jsem si vyzvedávala balíček z pošty a hned doma s napětím vybalovala obsah.

Kniha je menšího formátu A5, v sešitové vazbě o 124 stranách. Obal krásný, minimalistický - hned mi padla do oka i podle obalu. V knize jsem měla přiložený i vlastnoručně podepsanou zarážku, která mi byla velmi užitečná. Takže slečně, od které jsem knihu kupovala, ještě jednou moc děkuji za skvělý kup! 


Co se týče obsahu - perfektní zpracování, trošku mi vadilo, že Veronika B. píše knihu v "pražáckém" nářečí, se kterým máme my, Znojmáci trošku problém. Ale po pár stranách jsem si na to prostě musela zvyknout. 
V knize je velmi krásně popsáno, jak funguje módní průmysl, kam se vlastně dostává neprodané zboží z krámů, kolik vydělávají jednotlivé značky, kdo jaké značky vlastní, kolik dostávají zaplaceno zaměstnanci fabrik, kdo šije oblečení, jak probíhají objednávky ušití kolekcí, v jakých podmínkách lidé pracují a třeba i to, co vše obsahuje za chemické látky například obyčejné tričko. 

Nechci vám tu více rozepisovat, protože to pak vypíši celou knihu a vy se nebudete mít na co těšit a proč si knihu přečíst... nechám tu tedy jeden úryvek, který mi utkvěl v hlavě:


Jedná se o test oblečení jednotlivých značek na škodlivou chemii. Škodlivou, jak životnímu prostředí, tak i tomu, kdo si ho koupí a před nošením nevypere. A že takových lidí je ... 

Co se týká mých dojmů z knihy: co vám budu ... hned jsem si šla omrknout šatník, co vlastně nosím a co je potřeba odnést do sekáče, charitě nebo třeba začít nosit, aby se mi nošení těch modrých krajkových šatů cenově vyplatilo. Razantní změna v mém šatníku nastala již dávno, kdy jsem byla zavalena nespočet kusy, které jsem vůbec nenosila a jen se mi na ně prášilo v šatně. Začala jsem opravdu přemýšlet, zda si pořídím nové rifle a novou mikinu, nebo mi stačí těch pár halenek do práce a nebudu kupovat novou, protože je zrovna v in. 

Jak jsem už na začátku tohoto článku napsala, že by si tuto knihu měl každý přečíst a minimálně se zamyslet nad sebou. 

Kde knihu sehnat? 
Tak za prvé na oficiálním eshopu Veroniky B.
Za druhé - z druhé ruky na webu Databáze knih:  Příběh skříně.  

Komentáře

Oblíbené příspěvky